Sunday, February 26, 2012

The Story of Kapal Terbang Kertas

The true story 


Percubaan berani mati. Cuba untuk memberikan this Kapal Terbang Kertas to someone.
(very very embarrassing, uhh)

Firstly a man waving and smiling toward me when he passed our house rent 
time tu masih belajar, semester akhir di Politeknik.
He is cute ^.^
then saya pun (perasan) and was like fell in love when he waved at me.
Dari situ starting lah saya feeling2 syok sendiri.
After that, one day saya ada buat kapal terbang kertas. Saja buat untuk main2 sebab penat belajar. So kira mahu take a rest sekejap lah.
Time lipat2 buat kapal terbang kertas tu, tiba2 terfikir pasal dia dan buat saya tersenyum.
Then terus tulis something mengenai dia kat dalam kapal terbang kertas tu. 
Kawan pun tanya kenapa saya senyum2.
Saya x jawab kenapa saya senyum sebab kalau kasi tahu diaorang mesti diaorang akan menyakat & rmain2. So buat xtahu sj lah dengan pertanyaan tu.. ^.~
X tahan senyum sendiri2 terus buka cerita dengan kawan yang saya ada berminat dengan seseorang.
Kawan pun tanya siapa, saya cakap adalah orang tu. 
The man sebenarnya tinggal berdekatan dengan kami juga, satu lorong taman lagi. 
Setiap pagi kalau mahu pergi kelas mesti limpas dia punya rumah.
Selama kami tinggal di sana xpernah pula nampak dia. Tapi kawan satu rumah ada cakap yang ada boy comel duduk dalam rumah tu. Saya pun x ambil kisah sangat sebab xpernah nampak.
Tapi one day, bila nampak dia limpas rumah sambil senyum & waved terus berminat pula.
Lepas tu, kawan pun buat suggestion buat kapal terbang kertas tu untuk memulakan perkenalan. Gila ka mahu buat begitu. Malunyaa....
Tapi di sebabkan oleh hasutan housemate yang gila2 dulu i make it, and give that to the man.
Dengan perasaan malu yang menebal membuatkan saya tidak kesampaian untuk memberikan kapal terbang kertas itu. So xbagi la. 
Tapi member satu ni nekad juga mahu saya bagi kapal terbang kertas tu.
Kemudian dengan perasaan member yang nekad dia pun telah menaburkan kapal terbang kertas yang siap mengandungi isi-isi tulisan di dalamnya di depan rumah si lelaki.
Mahu kutip balik takut pula dia tahu siapa yang bagi, jadi buat cool sj lah walaupun dalam hati malu sangat.
Malu sebab diibaratkan perigi cari timba. 

Kemudian ada pula brother ni (member selalu lepak) tahu mengenai hal ni dan mahu menolong untuk kenalkan kepada si lelaki itu. Brother ni memang kenal dengan lelaki tu.
Happy juga sebab kawan2 memang sangat membantu untuk perkenalkan kami.

After that, dapat nombor telefon that man. Memang happy sangat sebab boleh text dia. Tapi di sebabkan tembok malu yang sangat tebal x juga text dia. Memang perasaan malu tidak dapat dikawal mungkin sebab utamanya ialah ada hati dengan si lelaki itu.

Kawan-kawan lagi memainkan peranan utama dan mereka telah mengSMS lelaki itu.. Oo. My damned friend btw thank you. Kalau diaorang x msg kan mungkin sampai sekarang saya masih malu untuk text dia.

Masa pun semakin berlalu dan kami (saya dan kawan2) telah tamat final exam untuk final semester.
Tamat sahaja peperiksaan beberapa hari selepas itu kami pun pulang ke tempat asal masing2.
Dan perkenalan saya dengan si dia di jadikan sebagai kenangan kerana possible for me to have his heart. But sebelum balik ke kampung halaman saya sempat memberikan dia gift just untuk kenangan.
Bukan bagi sendiri si brother lagi yang tolong sampaikan gift tu untuk dia sebab saya sangat pemalu, kalau bagi sendiri mungkin boleh terpingsan :p


The gift yang tidak seberapa tapi keikhlasan itu penting :)


my sweet memory and things never made like this before


Now kami menjalani kehidupan masing2. Saya dengan hidup saya dan dia masih lagi study di university. Saya harap segala wish dan impiannya akan terlaksana dan tercapai. Semoga dia happy selalu dengan kehidupan yang sekarang dan xlupa yang saya pernah muncul beberapa saat dalam hidupnya. 


kikiki..hahaha.hal yang sangat memalukan yang pernah aku buat. oh! diana! -.-

2 comments:

  1. hahahha...u knoe wat??i start laughing from first words till the end...wakakakkakakakaka =D
    funny story ryte?? u make me laugh sorg2 dibilik ni hahahaha

    ReplyDelete
  2. Hahahaha @lynnda EC aku baru tebaca komen mu. MALUUUU. Tp saja di tinggalkan cerita ni di sini utk kenangan.hihihi

    ReplyDelete